Ala-asteikäisenä kävin myös pari talvea lennokkikerhossa, pari kuminauhavetoista konetta, pari liidokkia, yksi balsarimoista ja silkkipaperista askarreltu Zero, joka sekin oli kuminauhavetoinen. Viimeisenä rakensin radio-ohjattavan liidokin (Gentle Lady), joka ei nähnyt yhtään onnistunutta laskeutumista. No, ei niitä epäonnistuneitakaan montaa ollut, mutta jossain mökillä sekin taitaa vielä tallessa olla... Suht ehjänä. Siipien kärkiväli tais olla aika tarkkaan kaksi metriä.
1993 vuonna kävin ensimmäistä kertaa kokeilemassa ilmakivääriä, ja seuraavat kymmenen vuotta meni sen harrastuksen parissa. Tiukan treenin tuloksena SM-kisojen 3. sija 17-vuotiaiden sarjassa vuonna -97, Suomenmestaruus 20-vuotiaiden sarjassa vuonna -98 ja vuonna -99 jäin neljänneksi. Sitten olikin aika siirtyä yleiseen sarjaan ja tuloslistojen toiselle sivulle

2002 menin insinöörikouluun, 2007 keväällä valmistuin, ja nyt kun ei pysty mihinkään ruumiilliseen työhön korkean koulutustason takia, niin joutaa hyvin rakentamaan pienoismalleja ;D
Yleensä tämä mallailu on hermolepoa, varsinkin kun viihdyn ylhäisessä yksinäisyydessä, touhuten omiani (ilmakivääriammuntakaan kun ei varsinainen joukkuelaji ole) ja keskittyen siihen, mikä milloinkin kiinnostaa. Nykyään vaan menee turhan paljon aikaa netissä surffailuun referenssejä etsiessä yms. 20 vuotta sitten ei ollut internettiä tai mitään muutakaan "jarruttamassa" mallailua

Kesäisin herätän pahennusta BDA-look mk1 Escortilla, vm. 1970. Koneena 1700 f-ryhmäläisen kone, mutta vakionostajilla ja ainoastaan yhellä kakskurkkusella weberillä. Tuplapystydellortot odottaa masentajaansa. Ja inspiraatiota.
