Academy/Minicraft Opel-Pontiac Le Mans GSE 1:24

Tällä alueella esitellään laatikoiden sisältöjä, ei siis itse rakenteluprojekteja tai valmiita malleja.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Avatar
NVirkkula
Fujimi
Viestit: 1207
Liittynyt: 25.11.2004 23.21
Paikkakunta: Rovaniemi, Rock-city

Academy/Minicraft Opel-Pontiac Le Mans GSE 1:24

Viesti Kirjoittaja NVirkkula » 28.12.2019 21.50

Huhut kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja.

Juuh, elikkäs pieni tauko ollut mallien valmistuksesta, täälläkin olen vieraillut edellisen kerran joskus vuonna 2011. On ollut vähän kiireitä... :mrgreen:


Noh, tehdään comeback sitten hyvässä hengessä ja matkustetaan ajassa taaksepäin allekirjoittaneen ensimmäiseen autoon, Opel Kadett 1.3S vm.87, jolla tuli kurvailtua 2003-2006.

Joskus muinoin löysin netistä tietoa, että vastaavasta autosta olisi olemassa myös pienoismalli ja vieläpä suosimassani 1/24-mittakaavassa. Sehän oli siis pakko hankkia.


Pidemmittä puheitta siis itse Academy/Minicraftin Opel-Pontiac Le Mans GSE 1:24 moottoroidun (kyllä!) pienoismallin esittelyyn.

Kansi. Kuljettajan ilme kuvastaa hyvin ajamisen riemua, mikäli on joskus ajanut oikeallakin autolla.
Kuva

Laatikon valmiin mallin kuvat eivät herätä suuria toiveita. Ajovalot ovat vääränmuotoiset, lasit ovat tummennetut, listojen maalaukset ovat rypyläisiä ja mittasuhteet vaikuttavat...erikoisilta. Niistä lisää myöhemmin.
Kuva

Renkaiden kyljissä kyllä lukee Michelin 195/70R14 XVS Radial, mutta...
Kuva

Verrokkina Tamiyan Nissan Skyline r34 GT-R, jossa renkaan koko 245/40R18. Omassani vanteet ja renkaat olivat koko 155/65R13.
Kuva
Kuva

Laatikon sisältö. Marlboron ja Texacon logot pistävät heti silmään. Mitä nämä täällä tekevät? Mutta samalla arkilla on myös Le Mans GSE rekisterikilpien tarrat. Joten...ilmaisia tarroja kilpureihin, joista nämä puuttuu?
Kuva


Kori. Ja nyt muistinkin miksi tämä jäi aloittamatta kun ensimmäisen kerran laatikon avasin marraskuussa 2014. Keulan muoto lamppujen ja konepellin seudulta on liian matala, A-pilarit ovat liian massiiviset, B-pilari on joko liian edessä, tai sitten tuo etuoven ikkunan yläreunan tragikoominen lyhyys johtuu jostain ihan muusta. Valupurseita ja vikoja riittää myös.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Daewoon logo on myös saatu tähän mukaan. Opel/Vauxhall/Pontiac/Daewoo, näistä vaikein lienee toteuttaa tuo Daewoo, joka on lisenssillä valmistettu "facelift".

Moottori.
Kuva

Mustat osat, mukana myös kuljettaja.
Kuva
Kuva

Kuva


Ohjeet ja dekaalit. En usko että noille "turbo"-logoille on elävässä maailmassa ollut käyttöä, sillä en jaksa uskoa että ahtimella varustettua versiota tästä korimallista todellisuudessa löytyy edes Ameriikoista.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Lasiosat ja vanteet. Lasien sävy on sanalla sanottuna hirveä, luumun sininen tai jotain sinnepäin. Ajovalojen linssien muoto on myös väärä. Takavalot voi ehkä lakata punaiseksi ja siten pelastaa. Omassa autoss...kröhöm...Ooppelissani oli 5%-tummennukset takalaseissa, joten tämäkin voidaan korjata. Tuulilasi jäänee siis väärän väriseksi, jos en jostain muusta mallista pysty kirkasta lasia pilkkomaan.
Kuva


Tässä nyt hieman verrokkia ja suunnitelmista, mitä tämän mallin osalta on tarkoitus tehdä. Siis esikuva omalle ensimmäiselle autolleni.
Kuva

Kuvasta hyvin näkyy miksi motivaatio aloittamiselle on ollut vähän hakusessa. Katon jokainen kulma on suurin piirtein pielessä johonkin suuntaan, ikkunoiden karmeista karmeista puhumattakaan.

Mallina siis melko kömpelö toteutus, mutta jos haluaa välttämättä tehdä E-mallin neliovisesta Kadettista pienoismallin, niin tämä ei sinänsä ole huono lähtökohta siihen.

Palataan tähän malliin sitten Autot-osiolla, pitkä puhde on edessä, jotta tästä vielä Opel saadaan. Ja jottei Opel-harrastajat pahastu huumorista, niin mainittakoon että minulla on tuon ensiautoni jälkeen ollut vielä pari B-Omegaakin. Ja aika on kullannut muistot nyt sen verran hyvin tuosta jo edesmenneestä autosta, että herätetään se nyt pienoismallin muodossa takaisin loistoonsa. 8)
Arctic Model Producers