Chevrolet nova 1963

Esittele omat valmiit/keskeneräiset mallit. Kaikki autot tänne.

Valvoja: FCMA Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mika Ikonen
AirFix
Viestit: 230
Liittynyt: 17.11.2004 18.40
Paikkakunta: Imatra

Chevrolet nova 1963

Viesti Kirjoittaja Mika Ikonen » 16.09.2019 20.28

Tällänen välipala tuli tehtyä. Eli kyseessä trumpeterin Chevrolet nova'63. Konepellin scooppi, moottori ja vanteet on omia valuja. Muutamia aftermarket osia lisäilin.
IMG_20190916_132843.jpg
IMG_20190916_132852.jpg
IMG_20190916_132900.jpg
IMG_20190916_133001.jpg
IMG_20190916_133036.jpg
IMG_20190916_133044.jpg
IMG_20190916_133053.jpg
IMG_20190916_132914.jpg
IMG_20190916_132919.jpg
2L on limsapullo ja 150hp ei ole urheiluauto!

Avatar
Niko Lindström
FCMA member 2019
Viestit: 2525
Liittynyt: 20.02.2008 18.34
Paikkakunta: Vantaa.
Viesti:

Re: Chevrolet nova 1963

Viesti Kirjoittaja Niko Lindström » 18.09.2019 11.21

Hienoa nähdä ekan sukupolven Nova rakennettuna, siitä jo isot pisteet. Eikä rakennusjäljestäkään voi moittia, erittäin siistiä työtä kaikinpuolin. Etenkin konehuone on erittäin siististi tehty. Rengas ja vannepuoli ei ole mun makuun, mutta sehän ei tietysti rakentajan vika olekaan.

Tuossa takapäässä ei ole Trumpeterin tehtaalla mittasuhteet oikein osuneet kohdalleen. Oikeassa autossa kun takapuskuri on melkeinpä heti siinä mihin takaluukku loppuu, mallissa taas puskuri asennetaan tuonne todella alas (veikkaisin että sun mallissa puskuri on siis asennettu siihen mihin se on tarkoitettukin asennettavan?) jolloin takaluukun ja puskurin väliin jää tuollainen tyhjä alue joka saa perän näyttämään luonnottoman paksulta muuhun koriin nähden.

Tuohan ei toki rakentajan vika ole vaan Trumpeterin. Mullakin on useampi näitä hyllyssä, niin täytyy keksiä joku korjaus tuohon. Erittäin hienoa nähdä kuitenkin yksi tällainen rakennettuna, ja vieläpä näin siististi. 8) Vielä kun joku tekisi '62 Nova / Chevy II sarjan joskus, sellainen pitäisi ehdottomasti hankkia tallissa olevan 1:1 version kaveriksi.
FHRA S/SS 570 Driver.
"Well I Got The Throttle Wide Open, Both Wheels Left The Ground"
Lindström Racing - Stock Eliminator Drag Race Team.

Mika Ikonen
AirFix
Viestit: 230
Liittynyt: 17.11.2004 18.40
Paikkakunta: Imatra

Re: Chevrolet nova 1963

Viesti Kirjoittaja Mika Ikonen » 18.09.2019 21.50

Tuota takapuskuria en ajatellut ollenkaan. Onhan se ihan väärässä paikassa. Mutta trumpeter on sen tuohon suunnitellut. Tosin tässä sarjassa ei käy mikään osa paikoilleen niinkuin pitäis. Kaikkia saa korjata jotenkin.
2L on limsapullo ja 150hp ei ole urheiluauto!

Ismo Penttinen
FCMA member 2019
Viestit: 1699
Liittynyt: 16.01.2007 01.19
Paikkakunta: 60°10'15''N 24°56'15''E

Re: Chevrolet nova 1963

Viesti Kirjoittaja Ismo Penttinen » 26.09.2019 00.19

Jykevän tyylikäs Nova. Levoton kuvaustausta hieman häirii, mutta kyllähän tuosta mallin erottaa... ei mun omat kuvatkaan malleistani aina niin kaksisia ole.

Konehuoneelle lisäkehut, tosi siisti toteutus.

Nikon huomio takapuskurin sijainnista oli mullekin uutta, en ole huomannut tuota asiaa aiemmin rakennetuissa Novan malleissa.
Mitenpä toteutit vinyylikaton? Jotain aftertuotetta liimattuna?

Mika Ikonen
AirFix
Viestit: 230
Liittynyt: 17.11.2004 18.40
Paikkakunta: Imatra

Re: Chevrolet nova 1963

Viesti Kirjoittaja Mika Ikonen » 28.09.2019 13.31

Ismo Penttinen kirjoitti:
26.09.2019 00.19
Jykevän tyylikäs Nova. Levoton kuvaustausta hieman häirii, mutta kyllähän tuosta mallin erottaa... ei mun omat kuvatkaan malleistani aina niin kaksisia ole.

Konehuoneelle lisäkehut, tosi siisti toteutus.

Nikon huomio takapuskurin sijainnista oli mullekin uutta, en ole huomannut tuota asiaa aiemmin rakennetuissa Novan malleissa.
Mitenpä toteutit vinyylikaton? Jotain aftertuotetta liimattuna?

Pitää ruveta askartelee jotain kuvauslaatikkoa että saa parempia kuvia.

Vinyyli katon tein tamiyan teipillä ja maalasin matta mustaksi.
2L on limsapullo ja 150hp ei ole urheiluauto!

Vastaa Viestiin